SuperHeroin kawan nuffnang

Wednesday, December 22, 2010

Liverpool: Pelik tapi menarik

Kali ni nak kongsi pengalaman kat negeri orang. Sebenarnya, banyak lagi nak citer tapi tak tau mana nak mula.
Nampak 'signboard' ni maksudnya dah sampai ke Liverpool
Ni mengenai bangunan pelik tapi menarik kat Liverpool. Aku nampak bangunan ni tanpa aku sedari. Awal pagi buka-buka tingkap bilik Hotel Premier Inn City Center yang aku tinggal untuk tengok-tengok sekitar kawasan. Manalah tau ada yang boleh cuci-cuci mata. Maklumlah semalam masa sampai dah gelap. Tak nampak apa-apa pun.
Tetiba nampak bangunan usang macam nak kena roboh je. Aku tak pasti lak cara nak roboh bangunan camna. Yang aku pernah nampak kat TV, kalau bangunan-bangunan lama, mungkin akan dipasang ’dynamite’ atau bom. Ataupun mungkin dipecahkan sedikit demi sedikit. Tapi yang ni agak menarik. Cuba tengok.
Pusingan 1
Pusingan 2
Pusingan 3
Pusingan 4
Pusingan 5
Pusingan 6

Pusingan 7
Kita orang pergilah tengok dekat2. Rupanya bangunan usang. Mungkin nak roboh atau nak buat renovation. Tapi takde lak ’barrier’ atau letak zink2 untuk elak orang ceroboh. Hanya pagar biasa je.
Yatess Wine Lodge

Camnilah rupenya dari dekat
 Memang menariklah bagi aku yang tak pernah tengok ni. Macam jakun rusa masuk kampung pulak. Huhuhuuu!!

No comments: