SuperHeroin kawan nuffnang

Wednesday, September 16, 2009

Salam kemaafan di Aidil Fitri


Hari ni dah 26 Ramadhan. Bulan puasa je baru teringat nak tengok kalendar Islam. Memang kurang asam betui le.. heheh.. so lagi 3 hari lagi posa. Insya Allah Ahad ni semua umat Islam akan meraikan kemenangan menahan dari lapar dan dahaga. Aku pun memang patut pun menahan diri dari nafsu soping. Apa nak buat? Selagi tak raya, selagi tu le aku soping. Hatta yang kecik2 pun kira soping juga tau.
Sesapa yang dah mula bercuti tu dan dah nak berangkat balik kampung, jangan lupe kunci pintu rumah. Depan, belakang, kiri(kalau rumah semi-D atau lot tepi) dan kanan (kalau rumah banglo). :D Kalau boleh kat ampaian tu, jemur je 3,4 helai baju atau kain buruk. Kengkonon ada orang rumah le.
Dan sesapa yang akan memulakan perjalanan balik kg, mulakan langkah kanan. Jangan lupa bawa doa naik kenderaan. Dan doa le moga2 Allah berkati dan mempermudahkan perjalanan ini. Aku macam biasa le. Insya Allah tengah malam baru gerak. Walaupun kampung aku dekat tapi nak meredah highway tu yang tak sanggup.
Oklah salam aidil fitri dan kemaafan dari aku dan keluarga kecik aku..
Ibu, Babah dan Ashraf.

No comments: