SuperHeroin kawan nuffnang

Monday, September 28, 2009

Kerja.. kerja.. kerja.. sampai kertu

Hari ni aku dah masuk kerja. Bowing sebab udah le opis aku ni tak sampai 20 org.. ada lak yang cuti raya. Yang tak beraya pun, sibuk gak cuti.. last-last tinggal le 10 budak hitam... hehe.. aku sorang le yang hitam, yang lain.. putih dan sepet.
Aku nak upload gambo raye tp kat umah le. Laptop tak bawak. Mana leh.. kang lebih banyak main dari kerja. Ini pun baik opis aku tak block tuk aku tulis blog. Kalau block gak.. sure darah aku pun blog.. takde hiburan langsung.
Ashraf pun cam malas je nak g sekolah. Iyalah dah seminggu lebih bangun lambat, pastu ibu dia takde jerit2 suruh mandi le.. gosok gigi le.. pakai baju le.. dan ibu dia pun malas gak nak bangun **wink.. wink.. wink..**
Hari ni hari pertama aku setat posa 6 syawal. Iyalah mana2 yang boleh sambar pahala tu, aku sambar le. Mana yang termampu.. MyBe pun posa sama. Alhamdulillah dia nak. Selama 37 tahun hidup ni, dia tak pernah posa 6. Aku syukur banyak-banyak. Iyalah nak mengubahkan orang ni bukan senang.. tak gitu?
So.. kitaorang plan nak berbuka pizza. Lama gak tak makan pizza. Kalau le bulan posa makan pizza... mesti ramai orang. Itu le yang cuba aku elakkan.. maklumle.. H1N1 masih takleh kawal lagi.
Semalam mak mertua ku belanja KFC. Heeh.. bertuah punya menantu kan.. kan.. kan.. Bukannya nak amik hati orang tua tu.. banje le.. ini tidak.. orang tua tu lak yang banje aku,, hehhe... aku taknak.. tapi dia yang paksa. Itu yg aku sayang mak mertua aku ni.. kalau sorang anak dpt something.. dia seboleh-bolehnya nak 12 yg lain pun dapat juga. so korang kira le berapa orang anak dia...
Oooo... aku citer sikit le sejarah.. ini pun pasal kerja juga le.
mak mertua aku ngan arwah bapak aku kawan sama2 mengajar. Mengikut kata mertua aku, bapa aku ni suka usik cikgu-cikgu perempuan. .. ehemm... ehem.. cikgu2 dulu time amik gaji, bukan beratur kat bank tau... tapi dorang kena amik slip then baru dapat gaji.. lebih kurang le.. aku pun tak berapa nak amik tahu. Itu yang tanpa fikir panjang, terus mak mertua aku setuju nak buat aku sebagai menantu.. ehehhe... dan keputusan dia tu adalah benar 10 setahun lalu... InsyaAllah le sampai bila-bila.. Amin...

No comments: