SuperHeroin kawan nuffnang

Thursday, November 12, 2009

ayam pandan

Sabtu adalah hari aku rajin sikit memasak. So aku tanya cik goggle, resepi ayam pandan. Idea ni office-mate aku le. Dia ni lelaki, tp sibuk lak nak masak. Dia bagitau, dia try masak ayam pandan guna non-stick frying pan saje, tanpa minyak. Bagus le untuk orang yg jaga kesihatan.
So aku start le meng’google’. Ada 2 jenis. Satu Thai’s style dan lagi satu Indon’s Style. So daripada feedback orang-orang yang pernah masak, dorang kat yang Indon lebih sedap lagi. Entah le.. Aku pun try le. Sebab bahan-bahannya pun ada kat dalam peti sejuk umah aku. so aku masak le..
ini hasilnya sebelum aku goreng

Dan inilah hasilnya selepas digoreng.

Tapi mengikut tekak melayu aku ni, aku nak rasa pedas sikit le. So next time mungkin aku campur garam dan cili sikit. Baru le 'kick'.. cehwah...

No comments: