SuperHeroin kawan nuffnang

Saturday, July 02, 2011

Fridge Magnet - I want more and more...

Masa jalan-jalan berblog atau orang skrg kata blogwalking, aku terserempak ngan giveaway contest ni. Eh.. best tau.. boleh tambah koleksi aku. Takyah entry panjang-panjang. Aku pun bukannya ada idea pun.

Senang aje nak join. Masuk je kat sini :

Aku Dengan Duniaku
Ni ada sedikit sejarah Fridge Magnet ni. Aku dah translate pun.

Magnet peti sejuk adalah perhiasan, benda aneh, disertakan dengan magnet kecil yang digunakan untuk meletakkan item seperti senarai membeli-belah atau kad laporan di peti sejuk, atau yang hanya berfungsi sebagai hiasan. Magnet peti sejuk datang dalam pelbagai bentuk dan saiz tetapi tidak terhad kepada bentuk objek atau bentuk tertentu atau arca kecil plastik buah-buahan. Magnet peti sejuk adalah satu objek yang agak popular untuk pengumpul.
Ia kebanyakannya dipanggil Fridge Magnet di UK, Australia dan beberapa negara lain berbahasa Inggeris.
Magnet peti sejuk boleh digunakan untuk sebagai peringatan, atau peringatan dalam diri mereka. Magnet peti sejuk sering digunakan oleh pengumpul.
Magnet peti sejuk yang pertama sekali sekali di paten telah diperolehi oleh William Zimmerman St Louis, Missouri, pada awal tahun 1970. Zimmerman mematenkan idea kecil, berwarna kartun magnet, yang akan digunakan untuk paparan hiasan dan kemudahan.
Inilah serba sedikit sejarah Fridge Magnet. Boleh lah reramai masuk contest ni tau!

SYARAT PENYERTAAN :
- buat entry pendek mengenai giveaway fridge magnet ini sahaja .
- sertakan backlink giveaway ini sahaja .
- tidak dipaksa menjadi follower . (tapi better follow laa kan- aku dah jadi, takde sapa paksa)
- giveaway berlangsung dari 30/06/2011 hingga 15/07/2011. Cepat tau..

1 comment:

daydeck86 said...

Salam ekynn
tq ekynn sudi joint GA ni