SuperHeroin kawan nuffnang

Sunday, November 20, 2011

Nak Ke Queensbay Mall?

Pagi sabtu tanpa aktiviti, aku plan ke Queensbay Mall. Malam sebelumnya, aku dah survey nak naik bas apa. Aku siap print timetable laluan dan nombor bus Dan setelah pasti bus 304 akan pergi terus ke Queensbay Mall tanpa ke Komtar, aku pun melangkah le ke perhentian bas, lebih kurang 500m dari hotel.
Tepat pukul 12 aku dah terpacak kat bus stop tu. Bus 101 lalu aku buat dek aje, bus 102 lalu pun aku buat dek je. Aku dengan confident nya, tak tanya apa-apa pun kat orang ramai yang tunggu bas. Sebab aku nampak bus 304 dah naik ke atas. Aku pasti lebih kurang 15-20minit lagi bus akan turun. Tapi dah 12:30 aku tetap tunggu, lepaskan bus 101 dan 102. Manalah bus 304 ni? Aku dah mula cuak. Aku buka balik timetable yang aku print. Ceh!.. rupa-rupanya bas tu akan lalu masa balik je. Lepas ke Gurney Drive, bas tu takkan lalu Jalan Burmah. Aku dah silap tengok daaa...Terus aje aku naik bas seterusnya yang lalu kat situ. Aku kena juga gi Komtar untuk cari bus ke Queensbay Mall. Kat Komtar, aku dah tau dah cari terminal  bas, sebab semalamkan ada seorang hamba Allah dah tolong aku. So aku terus je tengok kat signboard. Senang aje. Terus aku cari 304, 306, 307, 308 dan 401E. Ada lagi satu bus 705 tapi dari tanah besar kot.
So nampak je bus 307, aku terus naik. Bayar RM2 je. Syok beb. Ada aircond lagi. Walaupun jem, aku boleh le tido. hahhaha..
Bas lalu tepi laut. Cantik permandangan kat sini. Dah dekat nak sampai, aku tengok banyak gak kereta kat sini. Banner kat mana-mana. Rupa-rupanya esok, 20/nov/11 ada Penang Bridge Run. So banyak persiapan sedang disediakan. Aku terus je masuk ke dalam mall, shopping apa yang patut. Makan pun banyak sangat fast food. Naik boring lak. Tak tau nak makan apa. Agak-agak ada tak nasi kandar kat sini? Aku tak nampak la.
Lepas penat habiskan duit (ceh.. macam banyak shopping). Takde shopping pun. Sebab aku teringat yang aku akan balik naik AA dan aku beli luggage 15kg aje. Kalau tak, mau penuh tangan aku. Heeehehe,,,
Nak balik aku tunggu aje bus kat tempat aku turun tadi. Alhamdulillah aku nampak juga bus 304. Naik-naik aku terus tanya gi Gurney Plaza. Alamak bus ni nak gi Bagan Bay la. Driver suruh tunggu bas belakang. Turun le aku balik. Takpe.. pengalaman tu. Malu bertanya sesat jalan. Then lebih kurang 5minit, ada lagi bus 304, terus je semua serbu. Dengan tambang RM2.70, aku boleh tengok 'the other site of Penang'. Laluan yang lain dari biasa. Itu le seronoknya naik bus.

No comments: