SuperHeroin kawan nuffnang

Wednesday, July 30, 2008

July

July.. spt tahun2 lepas, memang aku menunggu bulan ni sbb dlm bulan ni ada besday babah.:) tapi untuk tahun 2008 ni, bulan july ni macam2 peristiwa berlaku. Suka dan juga duka. Dan bulan ni juga aku rasa mcm penat sikit. Mungkin byk xtvt. Jom aku cuba utk 'list'kan satu persatu. Bermula dari awal bulan le...

7 july 2008 - emm aku dengan rasminya tamat kerja2 kat jusco AU2. So pagi2 driver dari opis angkut barang2 aku. So.. hidup kenalah diteruskan..

10 july 2008 - aku terus datang kerja sendiri dari rumah. sebab aku dah pindah ke projek baru. PICC (CRW) tapi opis aku kat Dengkil. So inilah rekod aku paling kejap duduk kat opis.

12 july 2008 - Encik Mat(suami Kak Yen) meninggal setelah lama menderita sakit. Tapi masa ni aku kat kg, Nyah buat kenduri aruah.

14 July 2008 - aku cuba berposa. Nak ganti posa aku tahun lepas yg tertinggal. 8 hari lagi beb. Tapi emm.. tengahari je, bendera merah dah turun. So apa nak buat? Terpaksalah berbuka, tapi aku tak berbuka sbb baru kuar sikit. aku ingatkan daki kat peha je. Tapi esok je dah byk. So..x dpt le ganti lagi.

16 July 2008 - Hari ni besday babah. Tapi takde pun hadiah utk babah. Ala.. babah pun bukannya ada bagi hadiah kat ibu. memang tau .. babah ni kedekut sikit. hhheheheh..

23 july 2008 - Hari ni aku ada appointment kat hospital Putrajaya. So pagi2 lagi dah pergi. Kol 8 dah terpacak kat kaunter.. tapi misi kata app. aku kol 9.. so..8.30 baru boleh register. emm.. apa nak buat. beli majalah kejap.Yg ada pun Mingguan Wanita je. Itu pun dah nak xpired! Takpelah bace je pastu tgk jap pau. ada tak? tak masak lagi!! geramnyee. takpelah baca majalah ajelah.
Dekat2 kol 8.30am terus je g kaunter daftar. Then ke kaunter A. Amik berat dan tekanan darah.. so..BP 150, berat yg berta hati nak cakap.. 90.6kg. terperanjat! atau buat2 terperanjat tak tau le.. heheh
Then tgh2 lepak tunggu giliran, baca majalah.. makan chewing gam.. nak dgr radio lak takde 'signal'. emm.. tetiba ada lak ternampak sorang minah lalu, bawa keta sorong. Then ada sorang budak lelaki kecik ikut je bontot dia. macam pernah ku lihat.. emm..oo daklin. akak le tu atas wheelchair. aku terus 'pack'brg dan kejar diorang. Dapat le aku salam2 akak. Tapi akak macam biasa. No respon. Asyik tido je. Tutup mata. Lemah sgt tu. Dan aku kesian tgk dia. Tak sanggup aku duduk lama.Sbb kesian tgk akak. Then perut pun lapo. terus g beli pau. Nasib dah masak. beli 4 ketul. 2 utk Lin, 2 utk diri sendiri. Akak mesti taknak makan. Kin terus makan kat luar.
Budak kat kaunter tu panggil lak sbb doktor nak jumpa. baik dah habis makan. Then aku terus blah... tanpa jumpa Lin ngan akak.
Malam lak Lin call, bagitau result doktor. Katanya kanser dah sampai ke tulang belakang. Dan kat perut macam ada ketumbuhan. Doktor kata takleh nak buat apa2 lagi. Lin kata malam tu, mak dia meracau-racau nak balik kampung. Esok tengahari baru akak balik ngan abang.

26 july 2008 - Sabtu aku tak kerja. so lepak-lepak je kat rumah. Tengahari aku call mak. Tanya macamana keadaan akak. Mak kata balik le. Aku dapat rasa cakap2 mak berlapik. Then aku call Mali, tanya dia nak balik ke tak? Tapi Mali tengah sibuk. Dia kata nanti balik bincang. Tapi bila dia balik, aku lak kelu nak cakap sebab aku tengok dia penat je. Dia pun sebenarnya tunggu aku ajak. Sampai le malam. Dia ajak aku g jln 10. Ada makan2. so aku ikut le. Lepas kenyang, dia hantar aku ngan ashraf balik. Tapi dia g semula. aku layan tv ngan buka cerita.

27 july 2008 - kol 12.15 dpt sms dari angah, akak dah meninggal kat kg. Aku punyalah kelamkabut balik. sampai melaka kol 4. aku dpt mandikan jenazah, tapi aku tak dpt ikut sampai kubur. itu ajelah aku dapat berkidmat ngan akak. Dan aku akui, dia byk menolong dari kecik, semasa aku belajar, aku kerja hatta aku mulakn hidup baru pun dia byk tolong. Moga Allah cucuri rahmat atas rohnya. AMIN.

No comments: